sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Zaragoza&Barcelona 2014, osa 2

Parin päivän Zaragozassa oleilun jälkeen matkattiin sitten yhdessä kaverini kanssa lomailemaan loppureissuksi Barcelonaan, johon (yllätys) rakastuin ihan totaalisesti! Yövyimme hostellissa, joka sijaitsi ihan rannalla Barcelonetan alueella ja ensimmäiseksi hostellikokemukseksi se oli ihan kivan oloinen ja hyvä hostelli muutenkin.

hostelli suoraan biitsillä ;)
Aluksi tosiaan perille päästyämme suuntasimme suoraan biitsille hakemaan brunaa ja juomaan mojitoa (that's what I call LIFE!) ja illalla sitten kiertämään keskustaa. Kiertelimme Barri Goticin alueella, kävimme drinksuilla ja tietysti löysimme erittäin hyvän paikan missä käydä naukkaamassa tapaksia ja viintä. Parhaat baarit ja tapaspaikat ovat tietysti aina ne, missä on eniten ihmisiäkin ja sinne ihmismassan sekaan itsemme sitten ängettiin. ;) Kävimme pyörähtämässä myös couchsurfing harrastajien sangriabileissä jossain baarissa, mikä oli ihan mielenkiintoista ja hauska jutella uusille ihmisille.

Seuraava päivä oli hieman pilvisempi, joten rannalle ei päästy ja siispä mentiin kiertelemään nähtävyyksiä. Tutuksi tuli vielä paremmin näin päivänvalossa Barri Goticin alue, Las Ramblasin vilinä, sekä Passeig de Gracia-katu, jonka varrelta löytyi ihania rakennuksia ja kaikki laatumerkkiliikkeet kuten suuri rakkauteni Chanel (jota sain tyytyä ihastelemaan nyt vaan lasin takaa). Matkalla löytyi paljon myös Antoni Gaudin suunnittelemia rakennuksia ja luonnollisesti Passeig de Gracialta suuntasimmekin katsomaan erittäin suosittua La Sagrada Familia -kirkkoa, joka myös on Gaudin jälkeä. Olihan se hieno ja iso. :D

Gaudia <3

La Sagrada Familia

Turistikierrokseltamme suunnattiinkin sitten takaisin hostellille valmistautumaan iltaa varten. Viini virtasi ja hommasimme itsemme vieraslistalla ilmaiseksi jonon ohi sisään Opium -klubille, joka sijaitsi ihan biitsillä ja bileet oli kovat. ;) Kävimpä harrastamassa vähän yöllistä varpaiden huljuttelua meressäkin biletyksen ohessa. Ei paljoa nämä Suomen kuppilat vedä vertoja Barcelonan yöelämälle, ja kyseinen klubi ei edes sitä ihan täyttä parhaimmistoa vielä varmasti ole (muusta maailmasta puhumattakaan, sitä odotellessa).

Viimeiseksi käytiin tsekkaamassa vielä Park Güell, joka sijaitsi todella korkealla mäen päällä ja meinas vähän korkeanpaikankammokin iskea. ;) Puisto oli kyllä näkemisen arvoinen ja jälleen kerran Gaudin kädenjälki oli niin hienoa katseltavaa. Loppuaika tulikin sitten vietettyä rannalla auringosta nauttien ja sitä rantaelämää eniten jäänkin kaipaamaan. <3 Vuoden päästä Barcelonaan uusiksi viimeistään, en malta odottaa!

Maisemia @ Park Güell

La Sagrada Familia Park Güellista

jotkut randomit tuli mun kuvaan.

"pieni" mäki Güelliin :P

BEACH LIFE <3

Miss you Barcelona, coming back as soon as possible <3

PS. Pahoittelut kuvien huonosta laadusta, käytössä on tällä hetkellä vain surkea älypuhelimeni kamera. Asia paranee vasta, kun hankin uuden luurin eikä vielä siihen ole varaa. Sitä odotellessa.